صادرات نارنگی و پرتقال

نارنگی

صادرات نارنگی و پرتقال به سبب تولیدات مازاد بر مصرف ایران انجام می گردد. این دو محصول می توانند با کمی توجه و اجرای راه کار های مناسب صادراتی بهتر و قابل توجه تری داشته باشند.

یکی از اصول های کسب درآمد در هر کشوری صادرات آن می باشد. به طور قطع کشور های که دارای صادرات بیشتری هستند درآمد بهتری نیز دارند.

ایران نیز اگرچه در زمینه واردات ید طولایی داردT در رابطه با صادرات نیز دست کمی از کشورهای دیگر ندارد. ایران بزرگترین صادر کننده پسته، زغفران، فیروزه، گل محمدی و… است.

این محصولات سبب شده تا برخی کشور ها از این نوع محصولات ایران را بشناسند. ایران در بخش کشاورزی به مانند صنایع صادرات گسترده ای دارد. صادرات میوه های ایران به مانند انار، سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی سبب شده تا بتوان سرمایه گذاری بیشتری در جهت صادرات هر چه بهتر این محصولات انجام داد.

صادرات نارنگی و پرتقال

صادرات نارنگی و پرتقال

مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی ایران اگر چه در کشت و تولید انواع محصولات زراعی و باغی بسیار فعال است در تولید انواع مرکبات هم توانسته اند خود را به اثبات رسانند.

صادرات نارنگی و پرتقال ایرانی به کشورهای همسایه همچون عراق از سال های دور رواج داشته است. همچنین روسیه بزرگترین خریدار انواع محصولات کشاورزی، همه ساله تناژ بالایی از انواع نارنگی و پرتقال را از ایران خریداری می نماید.

مازندران یکی از استان های برتر در کشت انواع مرکبات به خصوص نارنگی و پرتقال است. تولیدات این استان نه تنها جوابگوی نیاز داخل است، می تواند در حجم بالا به خارج از مرزها ارسال گردد.

صادرات نارنگی و پرتقال

مشکلات صادرات مرکبات مازندران

صادرات مرکبات راضی کننده نیست و سبب شده تا کشاورزان و تجار از این شرایط ناراضی باشند. عوامل زیادی دست در دست داده اند سبب گردد این محصولات آنگونه که لایق است در ارزآوری دخالت نداشته باشد.

گرانی حمل و نقل، بالا بودن تعرفه های گمرکی، محرز نشدن مشوق های صادراتی و البته بسته بندی شکیل و ارزان بیشترین معضل های پیش روی صادرات این میوه ها هستند.

از مقدار ۲/۵ میلیون تن انواع نارنگی و پرتقال برداشت شده در مازندران ۲۰ درصد آن می تواند صادر شود. اما این عدد نیز در سال محقق نشده و سبب گردیده تا باغداران متضرر گردند.

پیش بینی می شود با ۲۰۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی می توان مشکل این محصولات را برای خروج رفع کرد. البته یافتن مسیر های جدید صادرات غیر از دو کشور عراق و روسیه و همچنین راه اندازی شرکت های عظیم صادراتی می تواند راهکارهای مناسب باشد. همچنین دادن مجوز واردات در ازای صادرات می تواند راه گشای بسیار خوبی باشد.

فروش مرکبات صادراتی

فروش مرکبات صادراتی را می توان راهی موثر در جهت ورود ارز به کشور دانست. این شرکت نیز با توجه به اقتضای فعالیت های تعریف شده ای که دارد در زمینه تامین انواع نارنگی و پرتقال شمال می تواند پاسخ گوی تجار فعال باشد. برای تهیه عمده این محصولات می توانید، با سبزینه دشت قائم در ارتباط باشید.

جهت خرید این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
سبزینه دشت قائم راه های ارتباطی:
شرکت سبزینه  : ۰۹۱۱۱۵۵۰۰۷۰
شرکت سبزینه ایمیل: cosabzine@gmail.com
شرکت سبزینه کانال: کانال تلگرامی شرکت سبزینه
 
صادرات نارنگی و پرتقال
فهرست